20040701

Itten vagyunk New Yorkban.
A legfontosabb felfedezések:
1. Minden New Yorki taxisofõr fehér zoknit hord, ahogy kell, makkoscipõhöz meg bõrszandihoz. Amúgy a reptéren elég profin van megoldva ez a taxikérdés, kb mint a szigeten, csak kisebb a sor, és a feka irányitó papirt ad arrol, hogy ki hova megy.

2. Az elmúlt tiz év leggusztustalanabb WCjét láttam ma a Starbucksban, ráadásul full a belvárosban.

3. Makimama tegnap fõzött vacsit, ha lehet, még egy kicsit fejlõdött, mióta nem láttuk, isteni volt, és a Pasira való tekintettel csirkét is csinált, elkérem a receptet, ha sikerül megfõznöm, beszartok.

4. Vettünk korlátlan metróbérletet, feleannyira sem pálya, mint az elektromos minicipõkanál Isztambulban, de azért elég jó. Persze egyszer elbasztuk, elõször a rossz peronra mentünk le (uptown a downtown helyett), és aztán csak az utcán át lehetett átmenni a jó peronra, és nem tudtunk bemenni, mert egy állomáson csak 20 percenként lehet használni. Végül egy óriási feka bácsi beengedett minket, de a Pasi kockafeje addigra már hatalmas volt:)

5. Iszonyú pálya ez az sokféle ember itt, én ugyan elméletben tudtam, de még igy is meglepõdtem. S imádná!!! Fekák, ázsiaiak, turbános hinduk, zsidó csávók a kis sapival a fejükön, ma például a metrón klasszik fehérember alig volt.

6. Öltözködés. Itt mindenki frankón azt veszi fel, ami éppen eszébe jut. Ma láttam egy csajt iszonyú szép ruhában, tök elegáns volt, a haja is ilyen kis csini, és az egészhez egy fehér tornacipõ. Egy másik csaj, egy feka nõ csuklót takaró piros bársonykesztyûben nyomult, annyira mindenki mindenkiféleképpen van öltözve, hogy nem is értelmezhetõ a trendi nem trendi úgy mint otthon.

7. A Zaraban súlyos leárazás van, aranyosPasi vett nekem nadrágot, és kaptam gyönyörû szandált is.

8. A nemdohányzó repülőút nem para. A dohányzás hülyeség. Mondjuk itt nem is igen motiválják a dohányzást, de annyira nem durva a dolog, mint amire én számitottam. Például cigizhettem a kávém mellé az utcán. Az is valami. Sőt, dohányzó teraszok vannak.

9. Ezen a billentyűzeten nincsen hosszú i.

Nincsenek megjegyzések: