Lehet, hogy mégsem buktuk el a hangsebesség fölötti utazást örökre:
Az európai EADS légiipari óriásvállalat fontolgatja, hogy japán partnereivel közösen a Concorde-hoz hasonló, továbbfejlesztett szuperszonikus utasszállító repülőgép fejlesztésébe kezd - írja a BBC News Online.
Philippe Camus, az EADS vezérigazgatója egy múlt héten, Japánban megrendezett szakvásáron a francia Liberation című lapnak elmondta: az elképzelések szerint az utasszállító kétszer gyorsabb lesz a múlt hónapban nyugdíjba vonult Concorde-oknál, és így a Párizs Tokió menetidő mindössze két órára csökken.
A fejlesztést célzó konkrét program még nem kezdődött el, de a repülőgép majdani hajtóműveinek megépítést célzó közös kutatások már folynak.
A Concorde pótlásának szánt repülőgép a tervek szerint több mint 11 ezer kilométert tesz majd meg leszállás nélkül, és 300 utas szállítására lesz alkalmas, ami a Concorde kapacitásának kétszerese. Az új repülőgép zajszintje ráadásul sokkal kisebb lesz elődjénél, és így lehetővé válik, hogy jóval több útvonalon használják.